Meklējam praktiskus padomus darba devējiem, kā ierobežot COVID-19 izplatīšanos darba vidē
2020. gada 2. aprīlī
Epidemiologi norāda, ka viens no galvenajiem koronavīrusa COVID-19 izplatības ierobežošanas priekšnosacījumiem ir distancēšanās. Runājot par darba vidi, šādas rīcības mērķis ir samazināt kontaktu skaitu starp darbiniekiem. Kā šo “misiju” īstenot visefektīvāk?
Valstī noteikta virkne ierobežojumu COVID-19 izplatības veicināšanai, kas ir jāņem vērā ikvienam iedzīvotājam, turklāt – kā ikdienā, tā darba vidē. Viens no galvenajiem nosacījumiem ir tā dēvētais “2 metru likums”. Darba aiszardzības speciālisti distancēšanās veicināšanai darba vietā iesaka divas būtiskas lietas.
Pirmkārt, izvirzīt mērķi. Piemēram, par 50% samazināt iespējamo kontaktu skaitu darba vietā.
Otrkārt, noskaidrot, kur un kad darba vietā ir novērojams lielākais darbinieku kontaktu skaits. Ja šī ikdienas “pulcēšanās” nav tieši saistīta ar biznesa procesu (piemēram, kafijas pauzes, pusdienošana, smēķēšana, jubileju svinēšana), likvidēt konkrētās vietas un lietas, bet, ja tā ir saistīta ar biznesu, – pārplānot biznesa procesus.
Šī ārkārtas situācija ir jauna pieredze visiem darba devējiem. Meklējot efektīvākos risinājumus, kā ierobežot vīrusa izplatību, daudzi no tiem jau īsteno virkni aktivitāšu darba drošības, tostarp distancēšanās, veicināšanai darba vietā. Sadarbībā ar Valsts darba inspekciju Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūts ir apkopojis vairākus praktiskus piemērus. Padomi visu laiku tiek aktualizēti, tāpēc aicinām arī Tevi iesūtīt idejas, norādot, kas ir darīts un kāpēc.
Piemērus lūdzam iesūtīt Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītājai Dacei Helmaneii (Ieslēdz javascriptu, lai apskatītu adresi. ).
Ar jau iesūtītajiem piemēriem var iepazīties šeit.