Tagad paziņojumu par zaudējumiem saistībā ar nelaimes gadījumu darbā var iesniegt ar e-pakalpojumu
2015. gada 16. decembrī
Jau daudzus gadus pēc tam, kad darbā notikušā nelaimes gadījuma akts ir reģistrēts Valsts darba inspekcijā, darba devējam ir jāiesniedz paziņojums par zaudējumiem, kas darba devējam radušies saistībā ar konkrēto nelaimes gadījumu. To nosaka Ministru kabineta 2009.gada 25.augusta noteikumu Nr.950 "Nelaimes gadījumu darbā izmeklēšanas un uzskaites kārtība" 51.punkts, bet paziņojumā iekļaujamā informācija ir norādīta minēto noteikumu 7.pielikumā. Iepriekš šādus paziņojumus darba devēji iesniedza papīra formā (piemēram, sūtot vēstules pa pastu) vai elektroniski (piemēram, iesūtot dokumentus, kas parakstīti ar drošu elektronisko parakstu). Kopš šī gada novembra Valsts darba inspekcija ir ieviesusi vēl ērtāku iespēju – izmantojot e-pakalpojumu.
E-pakalpojumam var piekļūt portālā www.latvija.lv (https://www.latvija.lv/Epakalpojumi/EP183/Apraksts)
Jaunais e-pakalpojums sniedz iespēju darba devējam vai jebkuram uzņēmuma darbiniekam, kas pārstāv konkrēto darba devēju, vienkārši un ērti iesniegt visu datus par zaudējumiem, jo lielākā daļa informācijas, kas attiecas uz nelaimes gadījuma „pases daļu”, automātiski tiks iekļauta pēc tam, kad tiks ievadīts nelaimes gadījuma darbā reģistrācijas numurs.
Pieejama padomu lapa - soli pa solim, kā izmantot šo e-pakalpojum: http://stradavesels.lv/Uploads/2016/06/14/EP183_1_.pdf
Jautājumu un neskaidrību gadījumā par šo un citiem Valsts darba inspekcijas e-pakalpojumiem, lūdzu, sazināties ar ERAF projekta vadītāju (Monika Seļicka, tālr.: 67021724; mob.tālr.: 26566503, e-pasts: Ieslēdz javascriptu, lai apskatītu adresi. ).