Darba devēju pienākumi COVID-19 ārkārtējās situācijas laikā
2020. gada 7. novembrī
6.novembrī Ministru kabinets valstī izsludināja ārkārtējo situāciju laikā no 9.novembra līdz 6.decembrim (MK rīkojums Nr.655 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu").
No rīkojuma izriet, ka darba devējam ārkārtējās situācijas laikā ir jānodrošina darbiniekiem attālinātā darba iespējas, ja darba specifika to pieļauj un darbiniekam ir iespējas mājās pilnvērtīgi veikt darba pienākumus. Tāpat darbam klātienē būs jānodrošina darbiniekiem individuālie aizsardzības līdzekļi, kas ir nepieciešami darba pienākumu veikšanai, piemēram, mutes un deguna aizsegi, priekšauti, virsvalki.
Darba devējam ir jānosaka pasākumi Covid-19 izplatības ierobežošanai darba kolektīvā, nosakot atbildīgo personu par šo pasākumu ieviešanu darbavietā un informējot darbiniekus par minētajiem pasākumiem.
Darba vietās drīkst turpināt darboties ēdināšanas uzņēmumi, ja tie nav publiski pieejami un ir nodrošināts, ka personu grupu plūsmas, kurām nav ikdienas saskares, fiziski nepārklājas.
Lai atvieglotu darba veējiem ieviest tehnisku organizatoriskus pasākumus COVID-19 ierobežošania darba vietās, ir apkopoti Latvijas uzņēmumu piemēri, kas ir pieejami šeit.